سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن

زمانی که قیمت آهن در بازار افزایش پیدا می‌کند قیمت مسکن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند
تاثیر قیمت آهن

«مجله ملکی دلتا» در این مقاله به دنبال پاسخ کامل و جامع درباره تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن است. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

آهن یکی از موارد اصلی در صنعت ساختمان‌سازی است و به عنوان یکی از مصالح مهم در این صنعت شناخته می‌شود. بنابراین هر گونه تغییر در قیمت آهن می‌تواند در بازار مسکن تاثیرگذار باشد. از این می توان تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن مشاهده کرد.

کشور ما به دلیل دست و پنجه نرم کردن با تحریم‌ها، شرایط سیاسی پیچیده و … نوسانات زیادی در قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی دارد.

همچنین این را درنظر داشته باشید که قیمت آهن تنها تحت تاثیر این موارد نیست و به موارد دیگری همچون قیمت دلار نیز بستگی دارد.

تغییرات قیمت آهن چگونه بر بازار مسکن تاثیر می گذارد؟

تغییرات قیمت آهن چگونه بر بازار مسکن تاثیر می گذارد؟

از آنجایی که تولید بسیاری از موارد و مصالح مورد نیاز برای ساختمان‌سازی مانند: درب، پنجره، لوله‌ها و … به فولاد مقاطع فولادی وابسته است، بنابراین با افزایش قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی، قیمت آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

افزایش قیمت آهن و یا دیگر مقاطع فولادی می‌تواند بر قیمت مصالح ساختمانی دیگر همچون: سیمان، آجر، گچ و … تاثیرگذار باشد. با وجود این افزایش قیمت قابل حدس است که بازار مسکن نیز دچار تغییر و نوسان در قیمت شود.

عرضه و تقاضا یکی از موارد مهمی است که بر قیمت آهن تاثیرگذار است. به این صورت که اگر ساختمان سازی افزایش یابد و تقاضا برای بازار آهن بیشتر شود، میان عرضه کاهش یافته و به دنبال آن قیمت آهن افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش عرضه نیز قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی کاهش می‌یابد.

افزایش قیمت مواد اولیه همیشه بر قیمت محصول نهایی تاثیرگذار بوده است. نیکل و کروم از مواد اولیه برای تولید فولاد به حساب می‌آیند، به همین دلیل هر گونه تغییر و افزایش قیمت در مواد اولیه، تغییرقیمت در تولید فولاد را به دنبال خواهد داشت.

افزایش قیمت سوخت و حمل ونقل از موارد قابل توجهی برای افزایش قیمت آهن به شمار می‌رود. حمل نقل ممکن است با کشتی یا کامیون انجام گیرد که می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بیشترین مستاجران تهران در کدام مناطق است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

با مجله ملکی دلتا همراه باشید .