سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مستاجران باید اجارهنامههای خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کن

بسیاری از مردم می‌گویند که پیامک اشتباهی برای آنها ارسال شده و برخی از آنها حتی مسکن شخصی ندارند!
ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، علاوه بر مالکان، مستاجران نیز ملزم به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان شدند.

در حالی که ضرب‌العجل وزارت راه و شهرسازی برای ثبت اطلاعات ملکی صدای بسیاری از شهروندان را درآورده است، کمتر از 20 درصد از مردم اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده‌اند.

این در شرایطی است که دولت برای دریافت مالیات از خانه‌های خالی، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرده است که با سامانه املاک و اسکان وضعیت مالکیت خانه‌های مسکونی را شناسایی کند و برای خانه‌های خالی صورت حساب مالیاتی ارسال کند.

بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی در فراخوانی از مردم خواست که اطلاعات مالکیت مسکونی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و حتی مستاجران نیز اجاره‌نامه‌های خود را در این سامانه ثبت نمایند.

مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان

چنانچه مالکان و مستاجران تا 23 دی ماه اقدام به ثبت نام در سامانه املاک و اسکان و درج اطلاعات نکنند اسامی آنها برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

در این میان بسیاری از شهروندان ایرانی می‌گویند که پیامک‌های مالیاتی اشتباهی برای آنها ارسال شده و حتی ملک تجاری به عنوان ملک مسکونی این افراد تلقی شده یا برای مستاجران پیامک اشتباهی آمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به انتقاد ارسال پیامک‌های مالیاتی اشتباه، می‌گوید: این پیامک برای تمام کسانی که املاک خود را ثبت نکرده‌اند ارسال شده است و ممکن است در مواردی اشتباه رخ داده باشد، بنابراین کسانی که می‌خواهند ملک آنها مشمول مالیات خانه‌های خالی نشود باید هرچه زودتر اطلاعات صحیح خود را در سامانه املاک و اسکان درج کنند و در بخش توضیحات با بارگذاری اسناد و مدارک لازم، اطلاعات اشتباه را تصحیح کنند.

بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN، اعلام کرد که 2 مهلت 21 و 23 دی ماه برای ثبت اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در نظر گرفته شده و مالکان لازم است تا تاریخ اعلام‌ شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir  مراجعه کنند و در صورت ثبت سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «انبوه سازان به دنبال تسهیلات کم بهره هستند» از دلتا مگ بخوانید.

وب سایت ملکی دلتا، اولین سایت تخصصی ملکی در ایران
خرید، فروش و اجاره هر نوع ملک در تهران، اصفهان و سایر شهرهای ایران

با مجله ملکی دلتا همراه باشید .