سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرفتن دو وام مسکن با یک سند امکان پذیر است؟

در حال حاضر سقف وام مسکن 480 میلیون تومان برای تهرانی‌ها است اما آیا می‌توان هم‌زمان دو یا چند وام مسکن دریافت کرد؟
وام مسکن با یک سند

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، امکان دریافت دو یا چند وام مسکن با یک سند بنا به شرایط خاصی امکان پذیر است.

وام خرید مسکن را به طور تخصصی می‌توان از بانک مسکن و به تازگی بانک ملی دریافت کرد ولی بانک‌های دیگر وامی تحت عنوان وام جعاله یا وام تعمیرات را به متقاضیان خرید مسکن پرداخت می‌کنند که رقم آن در بعضی بانک‌ها گاهی تا 200 میلیون تومان هم می‌رسد.

اما وام خرید مسکن را تنها بانک مسکن و بانک ملی پرداخت می‌کنند. علاوه بر این وام جعاله هم تا سقف 80 میلیون تومان در بانک مسکن پرداخت می‌شود.

بانک مسکن وام مسکن با یک سند را به دو صورت پرداخت می‌کند: وام مسکن یکم و وام اوراق. که در وام مسکن یکم افرادی واجد شرایط هستند که برای نخستین بار از تسهیلات وام مسکن استفاده می‌کنند.

نوع دوم تسهیلاتی است که می‌توان بدون نوبت در صف و با پرداخت مبلغی وام را خرید.

در این شرایط اگر کسی قبلا وام کمتری روی سند خانه خود دریافت کرده است، می‌تواند میزان وام خود را با استفاده از خرید اوراق وام تا سقف تسهیلات افزایش دهد.

افراد می‌توانند در صورت خرید دو یا چندخانه روی هرکدام وام جداگانه بگیرند. البته این قاعده برای وام جعاله یا وام تعمیرات صدق نمی‌کند و افراد روی یک خانه می‌توانند چند بار وام جعاله دریافت کنند. البته مشروط بر اینکه قسط وام اول تمام شده باشد و متقاضی وام قبلی را به صورت کامل تسویه کرده باشد. 

بانک‌ها معمولا قبول نمی‌کنند که راهن دوم باشند مگر برای کارمند خودشان. یعنی برای مثال وقتی شما از بانک مسکن وام می‌گیرید سندتان را به بانک مسکن می‌سپارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «متقاضیان طرح مسکن تنها 15 روز مهلت دارند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.