سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمین ساخت مسکن 2 میلیون و 400 هزار واحدی تامین شد!

وزیر راه و شهرسازی: به عنوان کسی که بیش از 20 سال در حوزه عمرانی و اجرای مگا پروژه‌ها در کشور فعال بوده، به استناد آمار و ارقام می‌گویم که ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال شدنی است.
زمین ساخت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی، زمین ساخت مسکن  2 میلیون و 400 هزار واحدی تامین شد و 240 هزار مسکن مهر هنوز نیمه تمام است.

رستم قاسمی یادآور شد: طبق برنامه دولت و قانون جهش تولید مسکن باید 4 میلیون مسکن در چهار سال ساخته شود. بسیاری از تحلیلگران داخلی و خارجی باور ندارند این تعداد واحد مسکونی ظرف این مدت ساخته شود.

وی ادامه داد: چند مولفه اساسی برای ساخت مسکن وجود دارد که اولین آن‌ها زمین است. بخشی از قیمت مسکن در کشور را زمین تشکیل می‌دهد. به همین علت یکی از اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی در دوره جدید ایجاد بانک زمین بود.

قاسمی افزود: در بخش روستایی ما مشکل زمین نداریم. با بنیاد مسکن توافق کردیم که این تعداد ظرف 4 سال ساخته شود که در دو سال اول باید حدود 500 هزار واحد مسکونی ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:‌ با آغاز احداث 2 میلیون واحد مسکونی در فاز اول نهضت ملی مسکن، حدود 40 میلیون تن سیمان نیاز خواهیم داشت و 50 درصد مازاد تولید می‌تواند صادر شود. در بخش فولاد نیز حدود 30 میلیون تن ظرفیت تولید در کشور وجود دارد که برای احداث این دو میلیون واحد حدود 15 میلیون تن فولاد نیاز است.

قاسمی همچنین یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده است که صندوقی تحت عنوان صندوق ملی مسکن ایجاد کند که این فرصت بسیار خوبی است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی، فاز دوم طرح نیز پیش از اتمام فاز اول شروع خواهد شد و امروز تامین زمین ساخت مسکن و طراحی برای فاز دوم در حال انجام است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مشمولان وام 100 میلیونی قرض الحسنه چه کسانی هستند؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.