سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مسکن در کدام مناطق پرفروش است؟

بر اساس آماری که ماهانه توسط مرکز آمار ایران منتشر می‌شود، منطقه 5 تهران هر ماه در رتبه اول معاملات مسکن و منطقه 2 در شمال غربی تهران نیز معمولا در جایگاه دوم تا چهارم قرار می‌گیرد.
منطقه 5 تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، قیمت مسکن در دو منطقه پر فروش (مناطق 5 و 2) طی 9 ماه گذشته حدود 4 تا 6 درصد افزایش یافته است که از عوامل بالا بودن تعداد معاملات در این دو منطقه می‌توان به جمعیت بالای این محدوده، وجود سرانه‌های خدماتی و قیمت متناسب با توانایی اقشار متوسط و بالا اشاره کرد.

در حال حاضر متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه 5 شهر تهران 39 میلیون و 823 هزار تومان است.

از سوی دیگر، آذرماه امسال مناطق 5، 10، 2 و 4 به ترتیب چهار منطقه دارای بالاترین تعداد معاملات مسکن در شهر تهران بودند. در ماه مذکور 41 درصد قراردادهای خرید و فروش مسکن کل شهر تهران در این چهار منطقه منعقد شد.

ساخت مسکن در تهران

منطقه‌ی واقع در غرب تهران منطقه 22 است که با وجود ساخت و سازهای گسترده و احداث برج‌های مسکونی در سال‌های اخیر، تعداد معاملات آن چندان بالا نیست. از دلایل آن به نیمه‌ساز بودن بسیاری از پروژه‌ها مربوط می‌شود.

متوسط قیمت مسکن در منطقه 22 به میزان 30 میلیون و 591 هزار تومان در هر متر مربع است. آذرماه امسال فقط 120 فقره معامله مسکن در این منطقه انجام شد که از این نظر جایگاه بیستم را در بین مناطق 22 گانه شهر تهران داشت.

متوسط قیمت خانه در تهران 32.6 میلیون تومان

گفتنی است؛ طبق اعلام بانک مرکزی، در آذرماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران 32 میلیون و 590 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 1.8 و 21.1 درصد افزایش یافته است.

مطالعه بیشتر: مطلب «تجمع اغلب خانه‌های خالی در منطقه مرکزی پایتخت» را در دلتا مگ بخوانید.

وب سایت ملکی دلتا، اولین سایت تخصصی ملکی در ایران
خرید، فروش و اجاره هر نوع ملک در تهران، اصفهان و سایر شهرهای ایران

با مجله ملکی دلتا همراه باشید .